گزارش برگزاری یازدهمین نشست انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران

برگزاری یازدهمین نشست همایش ملی آینده پژوهی، آموزش عالی و توسعه پایدار با همکاری انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران

به گزارش عطیه شمس، مدیر روابط عمومی انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران، یازدهمین نشست همایش ملی آینده پژوهی به صورت مجازی  با همکاری مشترک انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران و دانشگاه سوره، با عنوان “آینده پژوهی و چالش های آموزش هنر”، در تاریخ سوم آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.در این نشست دکتر سجاد باغبان ماهر، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان پیرامون موضوع “نسبت اقتصاد، فرهنگ و هنر با توسعه ی پایدار” و همچنین دکتر فواد نجم الدین، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ درباره “ضرورت و اولویت های آموزش سواد بصری در ایران” سخنرانی کردند.در این راستا، دبیر یازدهمین نشست علمی همایش، دکتر زهرا حسین نژاد، رئیس انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ، اظهار داشت: آموزش عالی متناسب با معیارها و ارزشهای فرهنگی در کشورهای مختلف، از اصول و راهکارهای متنوعی در تحقق اهداف خود برخوردار می باشد. این در حالی است که فرهنگ و نظام آموزش در ایران دارای پشتوانه ای چند هزارساله بوده و در پی تحولات تاریخی و حضور حکام ادوار گوناگون، از شکلی به شکل دیگر تغییر یافته، ولی حضوری مداوم و تأثیرگذار را در طول ایام تجربه کرده است. وی همچنین یادآور شد: برگزاری همایش ملّی «آینده پژوهی، آموزش عالی و توسعه پایدار» در سه حوزه هنر، معماری و فرهنگ و ارتباطات به مناسبت هفته پژوهش سال ۱۴۰۰، با هدف ارتقاء جایگاه آموزش عالی با رویکردهای نوین و جدید و دستیابی به نظام آموزشی کارآمد و پیشرو در ایران و حتی کشورهای منطقه و حرکت به سمت دانشگاه های کارآفرین در دانشگاه سوره برگزار می شود و شایان ذکر است که یازدهمین نشست همایش مذکور که با همکاری انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران، برگزار شد، از بیشترین کاربر شرکت کننده نسبت به یازده نشست دیگر، برخوردار بوده و  مورد توجه مخاطبین دانشجو و اساتید دانشگاهها و مراکز علمی کشور قرار گرفت.

نشست آینده پژوهی و چالش های آموزش هنر

تاریخ برگزاری: ۳/آذر/۱۴۰۰

محل برگزاری: استان تهران – شهر تهران – (مجازی)

وضعیت کنفرانس: برگزار شده

دبیر انجمن عطیه شمس زاده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا