گزارش بخش نمایشگاهی هفتمین همایش ملی مبانی هنرهای تجسمی ایران با رویکرد هنر قرآنی

 

گزارش بخش نمایشگاهی هفتمین همایش ملی مبانی هنرهای تجسمی ایران

با رویکرد هنر قرآنی

به گزارش دبیر نمایشگاه هفتمین همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی، فریدون مردانی، پس از فراخوان عمومی آثار نمایشگاهی در هفت بخش از هنرهای تجسمی (نقاشی، تصویرسازی ،عکاسی،گرافیک: دوبخش لوگوتایپ و پوستر، خوشنویسی و تذهیب) در رسانه های گروهی، تا پایان روز ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ ،تعداد ۱۴۱۶ اثر از سراسر کشور دریافت شد.
با ارزیابی اولیه آثار، در مجموع، تعداد ۱۹۰ اثر به بخش نمایشگاه راه پیدا کرد.
این آثار به تفکیک رشته: ۸۹ اثر در بخش گرافیک (لوگوتایپ و پوستر)، ۳۰ اثر در بخش تذهیب، ۲۶ اثر در بخش عکاسی، ۲۴ اثر در بخش نقاشی و تصویرسازی و تعداد ۲۱ اثر در بخش خوشنویسی بود. در این میان هنرمندانی از شهرهای: تهران، اصفهان، مشهد، اهواز، شیراز، یزد، سمنان، رشت،کردستان، کرمانشاه، نیشابور، سیستان و بلوچستان، لرستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، و شهرهای دیگر حضور داشتند بیشترین آثار منتخب بعد از شهر تهران و حومه، مربوط به هنرمندان جنوب کشور، ازجمله اهواز بود.
در پایان مراسم، که روز دهم اسفند در سالن همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا برگزار شد، تعدادی از هنرمندان برتر این بخش، مورد تقدیر دبیران و داوران همایش قرار گرفتند.
لازم به ذکر است، همچون دوره های گذشته، بخش جنبی نمایشگاه مزین به آثار تعدادی از اساتید دانشگاه های سراسر کشور شد.
آثار بخش نمایشگاهی را می‌توانید از طریق صفحه رسمی اینستاگرام و وب سایت انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران، به آدرس: :@art_festival_avoa (اینستاگرام) و www.avoa.ir (وبسایت انجمن) مشاهده نمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا