هشتمین همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران با رویکرد «هنر جدید»

 

مقدمه:

هنر جدید در ابتدایی ترین تعاریف، شکلی از هنر نامیده می شود که متمایز از الگوی خلق هنر مدرنیستی است. هنر مدرن حدود صد و پنجاه سال بر تولید هنری در عرصه های مختلف غلبه داشت. بتدریج و به طور مشخص از دهه۱۹۶۰ جایگاه و پایگاه های هنر مدرن (موزه ها و گالری ها) مورد سوال واقع شدند، ظهور هنرمندان جدید و رویکردهایشان این روند را تسهیل کرد. جنبش ها و رویکردهایی که به لحاظ شکلی یا محتوایی بر هنر جدید تأثیر داشته اند از اوایل دهه هفتاد میلادی بروز کردند. این هنر جدید در گریز از شیء شدگی هنری و حرکت به سمت واقعی سازی هنر گام برداشت. چنین هنری از نظر استتیک می تواند ضد زیبایی شناسی باشد، از نظر سیاسی رادیکال تر، از نظر جامعه شناسی چند فرهنگی، از نظر تئوری بینارشته ای و نظریه محور شناخته می شود. آنچه امروزه به عنوان هنر معاصر می شناسیم بر تمام شئون تولید، ارائه، دریافت و فهم هنر اثرگذار شده است. اصطلاح هنر جدید سرمشق یا پارادایم جدیدی است که از پس تحولات ساختاری جوامع غربی بیرون آمده است این واژه به لحاظ تبار شناسی، فاقد جهت مندی خاصی است و از این جهت جامعیت بیشتری دارد. این هنر را می توان در تعامل با فراهنر و به لحاظ ساختارهای فرمی و خصلت های متعهدانه به مقولات اجتماعی در ادامه روندهای تاریخی هنر مدرن دانست اما برای درک زیبایی و نازیبایی هنر جدید یا شکنندگی محیط و واکنش های فرهنگی ما به آن، باید درک کنیم که هنرمندان چگونه جهان هنری را ترسیم کرده اند و چگونه در حال حاضر به تصویر کشیدن آن ادامه می دهند.

 

اهداف و ضرورت:

هشتمین همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران با رویکرد «هنر جدید»،  به منظور گسترش مباحث بینارشته ای در هنر معاصر برگزار می شود و می کوشد هنر جدید را از دیدگاه تئوری، ارائه و کارماده ها بررسی کند. انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران مفتخر است تا تعاملی میان اندیشه ورزان و هنرمندان در عرصه ملی و بین الملل فراهم کند. از این منظر انجام پژوهش های علمی و کاربردی ذیل این موضوع، می تواند منجر به ارائه دستاوردهای علمی در عرصه هنر جدید شود و بازتاب نتایج تحقیقات، تجربه­ ها و نوآوری­ های آکادمیک، به فهم و توسعه فرهنگ و دانش هنر جدید یاری رساند.

 

محورهای همایش در بخش علمی:

(پژوهش های بنیادی و کاربردی)

  • هنر جدید و رویکردهای هنرمندان معاصر
  • گونه شناسی هنر جدید
  • خاستگاه های بروز و ظهور هنر جدید، تکانه های مفهومی و پیشگامان هنر معاصر
  • نقد نهادی و مداخله های فرهنگی در هنر
  • فراهنر و توجه به سیاست، علم، محیط زیست، ایدئولوژی، نژاد و جنسیت در درونمایه ها و جنبش های هنر معاصر

 

ارکان رویداد:

ریاست کمیته سیاست گذاری همایش: دکتر سید نظام الدین امامی فر

کمیته سیاست گذاری همایش: استاد بهروز دارش، دکتر زهرا حسین نژاد، دکتر پریسا شاد قزوینی، دکتر مصطفی گودرزی، دکتر فواد نجم الدین، دکتر آزاده گنجه، استاد امیر راد.

کمیته علمی همایش: دکتر پریسا شاد قزوینی، دکتر هدی زابلی نژاد، دکتر مریم کهوند، دکتر فواد نجم الدین، دکتر رضا منجزی، دکتر بصیر حسین مردی

دبیر علمی همایش: دکتر رضا منجزی

مدیر اجرایی همایش: خانم عطیه شمس

مسئول دبیرخانه: خانم ندا موسوی ماکویی

مسئول سایت: خانم روشنک فرسلون

درگاه ارسال مقالات:

-www avoa-8con.ir
-Email: info@avoa.ir
-Tell: 021- 91017584

گاه شمار همایش:

اعلان فراخوان همایش: شهریور ماه۱۴۰۱

ارسال اصل مقاله: تا پانزدهم آذر ماه ۱۴۰۱

اعلام نتایج داوری: یکم دی ماه ۱۴۰۱

* هشتمین همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران با رویکرد «هنر جدید» در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

*همایش و سخنرانی ارائه مقالات به شکل حضوری و در یک روز (صبح و بعدازظهر) برگزار خواهد شد.

*نمایشگاه آثار هنر جدید در مدت یک هفته در گالری یا فضای دانشگاهی برپا خواهد بود.

همایش در بخش نمایشگاهی:

  • بخش نمایشگاهی در این دوره به صورت کیوریتوریال برگزار می شود و منتخبی از هنرمندان هنر جدید و رویکردهای هنرمندان معاصر ایران به نمایش در خواهد آمد.

 

راهنمای نگارش و ارسال مقالات:

از نویسندگان محترم تقاضا می‌شود از ارسال مقالاتی که مطابق راهنمای نگارش مقاله نیست خودداری فرمایند. مقالات ارسالی باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

* داوری اولیه مقاله به صورت کامل انجام می شود.

* عنوان مقاله در راستای محورهای همایش بوده و بیانگر رویکرد مشخصی از همایش باشد.

ساختار مقالات:

  • عنوان: موجز و متناسب با محتوا، هدف و یافته‌های پژوهش باشد.
  • نام نویسنده (نویسندگان): نام و نام خانوادگی نویسنده(گان) همراه با مشخصات علمی و وابستگی سازمانی به فارسی و انگلیسی، ایمیل و شماره تلفن  به شکل زیر:
  • دانشجو یا فارغ التحصیل: مقطع، رشته تحصیلی.
  • هیات علمی دانشگاه/ مرتبه علمی/ دانشکده، دانشگاه.
  • چکیده فارسی و انگلیسی: چکیده‌ها باید ساختاریافته و شامل: هدف، سوال اصلی، فرضیه، روش/ رویکرد پژوهش و یافته‌ها (در ۲۰۰ تا ۳۰۰ واژه) و کلیدواژه‌ ها متناسب با موضوع و متغیرهای اصلی مقاله بین ۴ تا ۶ کلمه) باشد.
  • مقدمه: شامل مبانی نظری، بیان مسئله، پیشینه، هدف(ها)، پرسش(ها)، فرضیه‌ها (در صورت لزوم)، و مدل مفهومی پژوهش است که همگی در این بخش و بدون ذکر عناوین فرعی با پیوند منسجم علمی قرار می‌گیرند.
  • پیشینه تحقیق.
  • روش‌شناسی تحقیق.
  • بدنه اصلی: شامل بخش­‌های اصلی و دارای زیر عنوان­‌های مرتبط و منسجم.
  • نتیجه‌گیری: نتایج و تبیین یافته‌­ها، ترکیب و پیوند یافته‌ها با پیشینه پژوهش و توضیح علل احتمالی تناقض‌ها، بیان محدودیت‌ها و پیشنهادها.
  • پی‌نوشت‌ها:شامل معادل‌های لاتین و توضیحات ضروری درباره اصطلاحات و مطالب مقاله، که با شماره بالای مطلب، در متن مشخص می‌شود.
  • فهرست منابع فارسی و لاتین: به ترتیب حروف الفبا برحسب نام خانوادگی نویسنده.

 

دانلود راهنمای نگارش 🔻

b-8con-avoa

 

  1. پارسال در مورد جشنواره انسان تمام شنیده بودم ، خیلی عالی بود ، محتواش واقعاً جالب بود ، وقتی امسال دیدم دوباره جشنواره انسان تمام گذاشتن خیلی خوشحال شدم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا