در مجموعه پیشرو هنرمند عکاس سعی دارد تا با نگاهی دوباره به مرزهای ما بین فتوژورنالیسم و عکاسی هنری و با تلاشی آگاهانه از برخی قواعد عکاسانه خارج شده و نگاه شخصیاش را ارائه دهد. عکاس، لحظههای ناب و آنی را با دید هنری و کادربندیِ متفاوت و غیرمتعارف حول مساله ذهنیاش ثبت و ارائه کرده است. این مجموعه که بیشتر کنکاشی در باب فعل مشاهده است، بیانکننده موقعیتهایی است که در آن بازدیدکنندگان نمایشگاه در مواجهه با اثر هنری و تماشاگران یک کارناوال شهری در مواجهه با یک رویداد فرهنگی به عنوان ناظر و مشاهدهگر فعال حضور داشته و در عین حال همزمان بخشی از آن فضا شده و به منظورِ ناظری دیگر، یعنی عکاس تبدیل میشوند. بنابراین تلاش عکاس در ناظر و منظور، بر ثبت آنی و لحظهای موقعیت و واکنش دیداری ناظرین و همچنین تغییر موقعیتشان به عنوان منظور و مشاهده شونده است.»