مراسم یادبود استاد اصغر کفشچیان مقدم هنرمند طراح و نقاش

«اصغر کفشچیان مقدم»،  هنرمند طراح و نقاش به دلیل عوارض ناشی از بیماری کووید ۱۹  چشم از جهان فرو بست. متولد ۱۳۴۲ در مشهد  و دارای دکترای هنرهای تجسمی بود . به عنوان طراح، نقاش، هنرمند حوزه هنر جدید و پژوهشگر و عضو هیئت علمی و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران فعالیت داشت.

از سوابق «اصغر کفشچیان مقدم » می توان به انتشار کتاب های مجموعه کاریکاتور، چاپ آثار کاریکاتور در نشریات داخلی، مدیر گروه نقاشی و مجسمه سازی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران، مؤلف مقالات متعدد در زمینه هنرهای تجسمی و هنر جدید در نشریات فرهنگی و هنری، دبیر سومین و چهارمین نمایشگاه هنر جدید تهران، داور و عضو شورای سیاستگذاری و انتخاب آثار چند نمایشگاه جشنواره هنری و شرکت در نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی هنری اشاره کرد. اصغر کفشچیان مقدم با مدرک دکترای هنرهای تجسمی به عنوان طراح، نقاش و هنرمند حوزه هنرهای جدید فعالیت داشت. این پژوهشگر هنر، عضو هیات علمی و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود.در کارنامه کفشچیان مقدم انتشار مجموعه کاریکاتور، مدیر گروه نقاشی و مجسمه‌سازی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران، مؤلف مقالات متعدد در زمینه هنرهای تجسمی و هنر جدید در نشریات فرهنگی و هنری، دبیر سومین و چهارمین نمایشگاه هنر جدید تهران، داور و عضو شورای سیاستگذاری و انتخاب آثار چند نمایشگاه جشنواره هنری و شرکت در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی هنری دیده می‌شود. کفشچیان مقدم پژوهشگر هنر، عضو هیئت علمی و استادیار پردیس هنر‌های زیبای دانشگاه تهران بود.

استاد کفشچیان مقدم با کسب دو دکترا از مهم‌ترین دانشگاه‌های هنری در فرانسه، نشان داد که تصمیم و علاقه وافری به تعمیق و گسترش هنر و شناخت بیش از پیش ریشه‌های اصیل این مرز و بوم داشته و دغدغه مشهودی در انتقال تجربیات و علوم خود به جوانان دارد.

بی‌تردید فقدان حضور و حیات این هنرمند برجسته، خسرانی جبران‌ناپذیر برای جامعه هنری محسوب می‌شود.

امید که در حیات ابدی، مورد رحمت واسعه الهی قرار گیرد. روحش شاد و یادش گرامی!

https://rtis2.ut.ac.ir/cv/kafshchi

انتهای پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا