English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 88035801-021
نمابر: 88035801
آدرس دبیرخانه: تهران، میدان شیخ بهایی، ضلع شرقی درب دانشگاه الزهرا (س)، دانشکده هنر، ساختمان طراحی، طبقه سوم ، اتاق ارشد 2
پست الکترونیکی: Info@avoa.ir
کد پستی: 1993893973
نماد اعتماد

اولین همایش شخصیت سازی معاصر ایران 95

بنام خدا

 در همایش و نمایشگاه شخصیت سازی میتوان از گروههای مختلف هنری ، تصویر سازان و انیماتورها ،  طراحان گرافیک،طراحان صنعتی،  عروسک سازان و نقاشان دعوت نمود تا شخصیتی تاریخی اسطوره ایی و یا مدرن و فرا زمانی را با اهداف انسانی ،مذهبی ، فرهنگی برای مخاطبین  طراحی کنند. همچنین در بخش نظری  میتوان به تحلیل و شناخت  و نقد و باز خوانی شخصیت ها از دیدگاه روانشناسی و فرهنگی ، اجتماعی پرداخت .

لذا در این همایش:

شخصیت سازی معاصر با توجه به اسطوره ها، ارزشها و اعتقادات فرهنگی و تاثیر و تاثر آن در ایرانمورد کنکاش قرار می گیرددر این راستا اساتید و دانشجویان در رشته های مختلف (علوم اجتماعی ، روانشناسی و ادبیات و هنرهای تجسمی ) می توانند ارائه مقاله داشته باشند

 

محور های بخش نظری جشنواره:

الف :بررسی شخصیت های اسطوره ایی ، ملی و مذهبی  در گروههای (الف ، ب، ج ، د)

1.                  مطالعه شخصیت های اسطوره ایی

2.                  کارکرد واصول شخصیت سازی

3.                  شخصیت سازی در کتابهای کودکان  

4.                  مطالعه شخصیت سازی اشیاء و حیوانات در کتابهای مصورآموزشی و سرگرمی  

5.                  مطالعه امکانات جهانی سازی شخصیت های ایرانی در بازیهای رایانه ، انیمیشن ونمایش عروسکی و ....

6.                  بررسی شخصیت های جهانی و تاثیر آن بر  فرهنگ ایرانی

7.                  بررسی شخصیت کودک ایرانی در کتابهای مصور

8.                  بررسی شخصیت مادر و خانواده ایرانی در کتابهای مصور

ب : بررسی شخصیت سازی در اسباب بازی و بازیهای رایانه :

1.        مطالعه قهرمانان ایرانی در بازیهای رایانه

2.      نقد وتحلیل قهرمانان بازیهای رایانه در فرهنگ ایرانی

3.      مطالعه نسل کامپیوتری شخصیت سازی و کارکرد فرهنگی آن

4.      مطلعه تطبیقی شخصیت های منفی در بازیهای رایانه

5.      مطالعه شخصیت سازی در کمیک استریپ

6.      شخصیت سازی در اسباب بازی های ایرانی

ج : شخصیت سازی در تبلیغات تجاری ایران

1.      بررسی شخصیت های ارائه شده  در محصولات تجاری ایران

2.      تاثیر وتاثر شخصیت سازی تجاری

3.      اصول وکارکرد شخصیت سازی تجاری در فرهنگ

4.      رویکرد اجتماعی شخصیت تجاری

5.      مطالعه تاثیر اقتصادی شخصیت های تجاری 

6.      تجاری سازی شخصیت های ملی واسطوره ایی در تولید محصول

د: شخصیت های فرهنگی و خدمات عمومی

1.      مطالعه شخصیت سازی در شکلک(Emoji)

2.      مطالعه شخصیت سازی در تبلیغات عمومی و آموزشی

3.      مطالعه شخصیت سازی برای  در طراحی عروسک (moscat)مسابقات ایرانی

 

لازم به ذکر است در برخی موارد همچون طراحی قهرمان یا کودک ایرانی میتوان ویژگیهای دقیق تری همچون شادابی ، چالاکی ، و..... ) را نیز افزود .

کارگاه آموزشی :

هدف از برگزاری کارگاه آموزشی با مشارکت انجمن تصویرگران ایران ، طراحی شخصیت توسط هنرجویان جوان با هدایت اساتید این رشته می باشد.